Kötülük Tohumları

Benim aklım yerinde durmaz, gider gelir, atlar zıplar. Gecenin bu vaktinde firar da eder.
Kültüre sanata, kıyısından köşesinden bulaşarak, dünün ve günün zifiri karanlığına mümkün mertebe bulanmadan, yaşadığım yolculuğu ışığı, aydınlığı, yürek ısıtan anılarıyla paylaşmak istiyorum. Her ne kadar istesemde yazıya başladıktan sonra parmaklarıma hakim olamıyorum ters giden her şey parmaklarımı durduramıyor.
Kolay olmuyor yani ‘dünün ve günün zifiri karanlığına bulanmadan’ yazmayı başaramıyorum.
Güzel sözlerden biridir “Ne ekersen onu biçersin” hadi canım sende dedim içimden gerçekçi olmak istiyorum ben ve “Rüzgâr eken fırtına biçer” diyorum.
Kötülük tohumları var bilir misiniz? Sanıyorum anladınız. Kötülük tohumları ekilen topraktan iyilik fışkırmasını beklemek hani bir bakıma testi kafalı olmak gibi bir şey.
Biliyorum herkesin şu an temennileri aynı. İyilik, huzur. Katılamıyorum! size nasıl katılabilirim .. Kötülük ekilen topraktan iyilik fışkırmasını nasıl bekleyebilirim?
Esas olan kötülük tohumlarını ekenlerin hayatımızdan çıkarılması olmalıdır. Aksi taktirde Everest'in tepesine de çıksanız başınıza bir taş düşebilir..
Taş demişken, yerine oturmuyor bir türlü yüreğimiz elimizde günlük hayatımıza robot gibi devam ediyoruz. Edeceğiz elbet başka bir yolunu bulmadığımız yönleri seçeceğiz seçtireceğiz. sürüyüz ya biz. Güdenimiz var ya. Sözüm ona ve buna hatta sana ne fark eder hep birlikte güdülüyoruz işte.
Tılsımlı taşları hiç bir gediğe koyamazsınız asidirler elimize aldığımızda bize bir şeyler anlatırlar. Anlayana .. Bir tılsım var hayatımızda tıpkı taşlarda olduğu gibi gücü var ama elimize geçiremediğimiz bir güç. Taş kesilmiş kalpler var. Ve kötü tohumlar taşlı tarlalara ekilen, kalpleri katılaştıran, kötülüğe dönüşen tohumlar..
Anne vurdular beni
 yalınayak genç yaşımda
kötülük ektiler yüreğime
kendi toprağımızda
Onlar kötülük tohumları ektikçe, susu yorum .. Çok ama çok susu yorum iyiliklere ..
Hüseyin Rahmi Özgenel

Yorumlar

Popüler Yayınlar