GEL CEZMİ GEL, BURADA BAŞKOMUTAN SENSİN

Ahmet Cezmi Ar ilk görüntü yönetmenlerimizdendir. Muhsin Ertuğrul'un bütün filmlerinde görüntü yönetmenliği yapmıştır.
Cezmi Ar, başrol de Mustafa Kemal, film çekiyorlar.

Ve Cezmi Ar Mustafa Kemal’e tabi Cumhurbaşkanı ya şöyle dur böyle dur diye diyemiyor. Diğer oyunculara şiddetle bağırıyor. Atatürk “Gel Cezmi gel, burada başkomutan sensin. ben bu işi bilmem. Önemli olan işin iyi çıkması. Bana da aynı şiddet ve hiddetle bağıracaksın” der. Cezmi Ar hayatının son günlerinde “ben bir daha asla öyle bir oyuncuyla çalışmadım” diyecektir.
Ahmet Cezmi Ar'dan bir Atatürk anısı:
"İstanbul'un kurtuluşu sıralarıydı. Yani, 6 Ekim 1922'den önce. Bir gece yarısı Kemal Film sahiplerinden Şakir Seden geldi, beni uyandırdı. 'Kalk gidiyoruz. Gazi Paşa, İzmit'e gelmiş. Resmi geçit yapılacak biz de filmini çekeceğiz' Gece yarısı yollara düştük. İstanbul işgal altında İngilizler, Fransızlar, İtalyanlar var. Tren yok. Zar zor İzmit'e varıyoruz.
Ertesi sabah gün doğmasıyla birlikte Atatürk'ün bulunduğu İzmit-Gebze arasındaki sahada büyük bir geçit töreni yapıldı. Bize beklediğini haber verdiler. Hayatımda ilk defa Atatürk filmini çekiyordum. Heyecanlandım. Ellerimizi sıktı, kameranın karşısına geçti. Yakından bir portresini çektim. 15-20 metre kadar... Sonra yarım boy çektim. Kamera karşısında gayet rahat hareket ediyordu. 'Kafi mi?' diye sordu. 'Kafi Paşam, teşekkür ederiz' dedik. Ayrılırken 'İleride bugünü göremeyenlere iyi bir ibret hatırası olur bu resmi geçit.
Türk ordusu, Türk askerini biraz daha iyi tanırlar' dedi yanımızdan ayrıldı. İstanbul işgal altında olduğu halde seyreden on binlerce İstanbullu, kurtarıcısını sevinç gözyaşları arasında seyretti. Bir milletin hayatında Atatürk kadar müessir olmuş başka bir insan tasavvur edemem."

Yorumlar

Popüler Yayınlar